Od stolika

20160521_120156Warszawskie Targi Książki. Ile tam książek było, nikt chyba nie zliczył, porachowano za to autorów i wyszło tysiąc. To trochę mniej niż pułk, ale więcej niż samodzielny batalion. Jak ich rozpoznać? E, bez przesady, wielu znamy z ekranów, inni mieli tabliczki. Przez dwie godziny byłem członkiem tej formacji. Siedząc przy stoliczku, czułem się silny siłą oddziału, potęgą pisarskiej kompanii, myślałem o tym, jakie przyczółki mogłaby ona zdobyć i utrzymać. Obserwowałem przesuwający się obok tłum. Nogi, nogi, setki nóg…20160521_113605

Podchodzili czytelnicy, prosili o autograf, robiono nam zdjęcia. Inni odwiedzający bezradnie się uśmiechali, nie mając pojęcia, kim u diabła może być facet nieznany z TV. Rewanżowałem się uśmiechem zakłopotania i przepraszająco spuszczałem oczy, gdy przyspieszali kroku. Przykuwałem spojrzenia zmaltretowanych dzieci. Ciągnęli je wzdłuż kramów rodzice zagapieni w nowe tytuły.
20160521_120145Trochę na lewo rezydował boso w postawie wyprostowanej Wojciech Cejrowski, nieco na prawo siedziała Krystyna Janda (ostatnio walczy z dyktaturą, jej fotografia trafiła na pierwszą stronę gazety). A może była to Krystyna Sienkiewicz? Chwytałem więc raz i drugi pogardliwe spojrzenia przechodzących, które mówiły: „Co robisz między nimi? Czym sobie zasłużyłeś na to szacowne towarzystwo?”. Mój wzrok był bezradny wobec tych niemych oskarżeń.
20160521_120040„Więc awansowałeś!” – zauważyła spotkana koleżanka dziennikarka, i nie zdążywszy wyjaśnić, jak to rozumie, poleciała na spotkanie z literaturą katalońską.

Dodaj komentarz

Filed under Grzegorz Filip, książki, Miłość pod koniec świata, spotkania autorskie

Skomentuj

